Kävelykioski

"ELÄ ITSENÄISTÄ ELÄMÄÄ IÄKKÄÄNÄKIN"

Slider

Yhteystiedot

Fysioterapeutti Nancy Seppänen
Puh: 040 524 0109
Sähköposti: info@kavelykioski.fi

Aukioloaikamme

MA-PE
9-13  AUKI  
13-15  KOTIKÄYNNIT
13-19  ITSENÄISET TREENAAJAT JOKA PÄIVÄ
Image

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Image
Kävelen jo kuntoni eteen. Eikö se riitä?
”Kävely on erittäin yksipuolista. Lihaskunto on edellytys sille, että voi edes kävellä”, tiivistää mm. UKK-instituutin erikoistutkija, terveystieteiden tohtori Marjo Rinne.

Miten Kävelykioski nimi syntyi?
Kävely on itsenäisen elämän tärkeimpiä taitoja.
Kioski tarkoittaa matalan kynnyksen itsehoito paikkaa.

Kuinka usein kannattaa harjoittaa lihaskuntoa?
Maailman laajuinen suositus on harjoittaa lihaskuntoa, -kestävyyttä ja tasapainoa vähintään kaksi kertaa viikossa. Kerta viikossa treenikin on enemmän kuin ei yhtään.

Minulla on kipuja – voinko silti treenata kuntosalilla?
Älä jää kotiin odottamaan kipujen ja vaivojen lakkaamista. Suosittelemme yksilöllisesti kohdennettua liikettä kipujen kanssa.
Varmista kuitenkin aina ensin lääkäriltä mikä/mitä on kipujen/vaivojen taustalla.

Mitä ovat ns. "Hovioikeuden puiston porrastreenit" ?
Porrastreenit puistoissa ovat myös oiva keino saada haastetta lisää harjoitteluun. Porrastreenit eivät kuitenkaan sovi sellaisenaan ihan kaikille. Jos nyt kuitenkin haluat portaita kokeilla esimerkiksi Hoviskan puistossa, kävelit sitten itsenäisesti tai kepin kanssa niin etene rauhallisesti ja pidä "polvilinjat suorassa" so. huolehdi, etteivät polvet kierry sisäänpäin astuessasi portaita. Rollaattorilla kulkeville tasaisella kävely riittää turvallisen ja vakaan kävelyn takaamiseksi arjen haasteissa. Muista myös aina, että "liika on (monesti) liikaa" ja "vähempikin riittää"!